رییس‌جمهور در پایان مهرماه 93 در سفر خود به زنجان در جمع مردم گفت: "اگر اشکال و گناهی بوده به تفرقه دامن نزنیم و از آن بگذریم، چراکه ما تابع همان حسینی هستیم که توبه حر را هم قبول کرد. من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر و عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز اباعبدالله الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر در برابرش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشید."
هر ایرانی با شنیدن این سخنان به فکر فرورفته که مخاطب و فرد یا افراد مدنظر حسن روحانی چه کسانی هستند.

مهدی هاشمی، بابک زنجانی، محمدعلی نجفی، محمود واعظی، علی جنتی ....... این‌ها که موردی برای تفرقه، آن‌هم به شدتی که دکتر روحانی به آن اشاره‌کرده نبوده‌اند.

بازهم به عقب‌تر برمی‌گردیم، به فتنه 88، به برهه‌ای از تاریخ کشور که باعث ایجاد اختلاف‌های اساسی شد و ماحصل اقدامات آقایانی چون موسوی و کروبی بود.

موسوی و کروبی سران فتنه

از بازگفتن اقدامات منافی امنیت ملی سران فتنه به علت اطلاع همگانی می‌گذرم. اقداماتی که اگر در کشوری غیر از جمهوری اسلامی ایران انجام‌ می‌شد، مجازاتی به‌جز چوبه دار در انتظار مسببان آن نبود. در کشورهای دیگر افرادی را که منافع ملی را درخطر قرار می‌دهند بدون هیچ‌گونه تعارف و گذشتی با اشد مجازات محکوم می‌کنند.
اما در ایران اسلامی با این افراد با عفو کریمانه حکومتی برخورد شده و حتی اجازه برگزاری دادگاه و رسیدگی به جرم‌های صورت گرفته هم داده نشده است.

این‌ها در حالی است که بارها مسئولین مختلف حکومتی به دیدار این افراد رفته و از آن‌ها خواسته‌اند که مواضع خود را به‌روشنی بیان کرده و از فتنه و فتنه گران و دشمنان نظام اعلام برائت کنند، که با کمال وقاحت در سال‌های بعد فتنه این آقایان حتی یک‌بار هم حاضر به این کار نشده‌اند.

حال چگونه دکتر روحانی "حقوقدان"، برای این افراد بارها میانجی‌گری می‌کنند؟ چگونه می‌خواهند برای مجرمانی که همچنان بر دشمنی خود لجوجانه ایستاده‌اند، پادرمیانی کرده و آن‌ها را همانند افراد عادی تصور کنند؟

جناب آقای روحانی شما تحصیل‌کرده مکتب قرآن و ائمه هستید، چگونه حضرت حر را با این افراد قیاس می‌کنید؟

با توجه به سخن دکتر روحانی حر و سران فتنه در مواردی باید دارای شباهت باشند پس آن‌ها را یادآوری می‌کنیم:

-         حر فرستاده حکومت ناحق، ظالم و فاسق بوده است؛ پس آقایان موسوی و کروبی نیز جیره‌خوار حکومت‌های ظالم و فاسقی (آمریکا، انگلستان) هستند که از زمان فتنه تاکنون از آنان حمایت کرده‌اند؟

-         حر پس از دیدن رفتار کریمانه امام حسین(ع) و شنیدن فرمایشات ایشان توبه کرده و در رکاب حضرت به جبران اعمال ناصحیح خود روبروی پشتیبان گذشته‌اش مبارزه می‌کند، اما چرا سران فتنه بعد از گذشت 5 سال از فتنه هنوز اعلام توبه نکرده و قدمی برای تبری و اصلاح امور خویش برنداشته‌اند؟

  • در ضمن باید توجه کرد که در آن زمان اباعبدالله(ع) حکومتی نداشته و در واقع وارد منطقه محفوظه حر شده بودند اما سران فتنه در حوزه حکومتی ایران بوده و دست به شورش زدند.

  • جناب آقای روحانی به راستی شما "گناهی بالاتر از گناه حر" ندیده اید، با این گفتار به طلبه بودنتان شک بردم. یقینا شما تاریخ نمی دانید که اگر غیر از این بود گناه افرادی چون شمر، یزید، معاویه، حرمله، ابن ملجم، هند جرخوار، ابوسفیان، خولی، ابن زیاد، هارون رشید و... را کمتر از حر نمی دانستید. 

دکتر روحانی اظهار داشته است: "درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد."
 جناب آقای روحانی تابه‌حال هیچ‌کس حتی حامیان داخلی و خارجی آقایان موسوی و کروبی هیچ‌گاه سخنی از توبه آن‌ها به میان نیاورده‌اند، پس شما "قبول توبه" چه کسانی را طلب می‌کنید؟

 رجالی هم چون آقای خاتمی که حامی فتنه88 بوده و تا به حال از فتنه توبه، از سران فتنه اعلام برائت و از مردم و نظام عذرخواهی نکرده‌اند نیز همانند آقایان موسوی و کروبی هستند و هرگونه حمایت از آنها، حمایت از دشمنی با نظام است.

خاتمی سران فتنه

الحمدلله