چندی پیش دولت ترکیه بدون هیچ گونه اخطار و اطلاع رسانی قبلی اقدام به حذف 50 گیگابیت از پهنای باند فروخته شده به ایران نمود. اقدامی که تاکنون و بعد از گذشت بیش از 16 روز هنوز از سوی وزیر خارجه و وزیر ارتباطات بی پاسخ مانده است.  

ایران از لحاظ قیمت دسترسی به اینترنت نیز یکی از گران‌قیمت‌ترین کشورهای جهان به ‌شمار می‌آید. چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس در ابتدای سال 94 با انتشار گزارشی اعلام کرد، خدمات اینترنت با ٢۵برابر قیمت اولیه به دست کاربران خانگی می‌رسد. بنابراین گزارش هر STM1 پهنای باند اینترنت با قیمت ٩‌میلیون‌تومان به کشور وارد می‌شود اما با قیمت ٢٣٢‌میلیون تومان به کابران فروخته می‌شود. هر STM1 چیزی حدود Mbps 155 مگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد که به صورت ماهانه اجاره می شود‌.

حال با یک حساب سر انگشتی مشخص می شود دولت ترکیه بدون دلیل، مردم ایران را از حدود 30 میلیارد ریال سرمایه خود محروم کرده است. محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با اقتدار لقب رسانه ای ترین وزیر دولت را به خود اختصاص داده است؛ بعد از اعلام توافق معتقد بود "پایه تحریم ها شکسته شده است"، "در راستای منافع ملی است "و انتقادات به توافق را "سیاسی" می دانستند؛ این بار نیز در واکنش به اقدام خودسرانه و توهین آمیز دولت ترکیه، آن را تنها به دلیل "تحویلات سیاسی"دانسته است.

لازم به یادآوری است که محمود واعظی نماینده رئیس جمهور در امور ترکیه است.

مردم در شبکه های مختلف اجتماعی واکنش های زیادی به بی توجهی و عدم مسئولیت محمود واعظی و تیم معاونان و مشاوران وزیر داشته اند. در این بین بیشتر انتقادات به نصرالله جهانگرد، قائم‌مقام وزیر ارتباطات متوجه می شد که درواقع عملاً وزیر واقعی این فرد است.

حضور حامیان فتنه 88 در وزارت ارتباطات

 نصرالله جهانگرد که در فتنه 88 جزء اتاق فکر فتنه گران بوده و تاکنون نیز هیچگاه از سران فتنه اعلام برائت نکرده است؛ نیز از حیث تعداد سمت ها رکورد دار است. سمت هایی که عنوان های آن ها گاها بیشتر 18 واژه می شوند که در این جا به اختصار برخی از آنها بیان می شود:

  • از عضو هیئت مؤسس جبهه منحله مشارکت
  • عضو هیئت مؤسس مجاهدین انقلاب اسلامی
  • عضو هیئت مؤسس بنیاد باران
  • عضو هیئت مؤسس دفتر تحکیم وحدت
  • رئیس دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت

یک آدم صددرصد سیاسی که همیشه وسط میدان فتنه‌های بعد از انقلاب بوده است.

  • دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات ( شورای غیر قانونی )
  • رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور
  • دبیر کمیسیون تنظیم مقررات( شورای غیر قانونی )
  • رئیس بانک‌های اطلاعاتی کشور
  • رئیس دولت الکترونیک
  • نماینده ایران در اجلاس جوامع اطلاعاتی و…

مجموعه وزارت ارتباطات باید پاسخ گوی حضور این افراد درکادر خود و با این عملکردها باشد. این که فردی چند متر عنوان مسئولیت خود را یدک می کشد مهم نیست، نکته مهم توانایی انجام وظیفه و دفاع از حقوق و حیثت مردم ایران است. در زمانی که حجم جوانان با تجربه و دارای مدارک عالیه این حوزه بسیار بالا است به چه استدلالی کهنسالان مشتاق میز و عنوان را در این حوزه جوان به کارگیری می کنند. این رفتار خود نوعی فرصت سوزی است که در دولت یازدهم به شدت بچشم می خورد.

هنگامی که از سالخوردگانی پشت میزنشین استفاده شود، نباید توقع شجاعت و جسارت که لازمه احقاق حقوق مردم است، را داشت. دولت ترکیه با بی احترامی تمام با کمال بی شرمی جلوی سرمایه و حق مردم شریف ایران را سد می کند و مسئولیت سالخورده وزارت ارتباطات توان دفاع و حتی اعتراض را هم در وجود خود نمی بینند.

این موضوع در دولت حقوقدان حسن روحانی اتفاق می افتد.

الحمدلله