در حالی که در چند سال گذشته صدا و سیما علاوه بر مستند سازی های قوی در رابطه مقابله با نفوذ دشمن و شفاف سازی حرکات فتنه خیز و خصمانه معاندین ایران سربلند، طبق دستور رهبری حمایت از کالا و سرمایه ملی را نیز در دستور کار خود قرار داده بودند؛ اما اکنون با تبلیغ گسترده کالای ساخت دشمن که منافی امنیت ملی است در مسیری مخالف عملکرد پیشین خود قدم گذاشته است.

در فتنه ۸۸ که همه کارشناسان داخلی و اپوزوسیون، نقطه قوت دشمنان ایران و نقطه ضعف دستگاه های امنیتی داخل را فضای مجازی عنوان می کردند؛ شبکه های جاسوس بنیان اجتماعی مانند فیس بوک و گوگل پلاس، باعث اختلالات بسیاری امنیت ملی و آرامش ملی شدند.

آن زمان همه مدیران رسانه ملی، فیلترینگ این شبکه ها را اقدامی مناسب و دارای منفعت بسیار می دانستند.

این در حالی ایست که امروز با وجود اقرار رسمی مدیر تلگرام به صهیونیستی بودن خود و اهداف شبکه اش و همچنین فریاد های نتانیاهو مبنی بر عهد اخوت امنیت اسرائیل با تلگرام، مدیران صداوسیما با این سوال مواجه اند که چرا در ماه های اخیری تمامی برنامه های این رسانه ها به صورت کاملا مستقیم به تبلیغ این جاسوس افزار پرداخته اند؟

صدا و سیما خود را در مقابل پرسش اذهان مردم بی جواب می داند که چرا زمانی فیس بوک را دزد اطلاعات قشر محدودی که در سال۸۸ به این شبکه دسترسی داشته اند میدانست اما امروز به شدت مردم را به استفاده از محصول فیس بوک یعنی اینستاگرام، دعوت می کند.

آیا در دشمنی دشمنان ایران تغییری ایجاد شده که این شدت تحول را در عملکرد صدا و سیما شاهد هستیم؟

این نکته قابل تأمل است که چرا همه مسئولین صدا و سیما و به خصوص شبکه ۲ در بزنگاه های تصمیم گیری برای اجرای قانون در جلوگیری از دسترسی دشمنان به اطلاعات ارزشمند مردم ایران، دست بکار شده و به عنوان مختلف سعی در تشویش ذهان عمومی دارند.

شبکه ۲ سیما چند پیش در خبر ۲۰:۳۰ با لحنی همراه با شادی اعلام کرد: ” خطر رفع شد “. این تیتر خبری بود مبنی بر عدم تشکیل جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دلیل غیبت اعضا.

شب گذشته نیز شبکه ۲ در برنامه گفتگوی ویژه خبری، مجری در جریانی کاملا یک طرفه نسبت به منتقدان فعالیت تلگرام در ایران، اقدام به پرسش سوال هایی دارای پاسخ معلوم کرد تا صرفا رشته کلام منتقد را قطع کرده و تریبون را به موافقی که هیچ گونه دلیلی برای مخالفت نداشت، واگذار کند.

این اقدمات در حالی است که برخی دیگر از مدیران کاملا خط مشی خود را حفظ کرده و از موضع قانونی خود کوتاه نیامده اند. در این بین می توان به شبکه خبر، یک ، سه، رادیو گفتگو و ایران اشاره کرد.

مسئولین رسانه ملی باید بدانند که مردم فهیم ایران زمین هرگز این گونه تغییر مواضع را فراموش نخواهند کرد. مردم تشخیص می دهند که کدام حرکت از روی سهل انگاری و غفلت است و کدامین اقدامات ریشه در مرداب خیانت دارند.