لزوم استفاده از اینترنت برای تغییر حکومت ها / ابزار جوانان جاه طلب

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در نشست بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، بر جاسوسی آمریکا از ملتهای آسیایی و بویژه منطقه خاورمیانه از طریق اینترنت و فضای مجازی تاکید کرد.

جان کری
وی با اشاره به استفاده گسترده جوانان و ملت های منطقه از اینترنت و پایگاه های اجتماعی همچون فیس بوک و موتورهای جستجوگری همچون گوگل و غیره تاکید کرد: اگر از این همه انرژی و جاه طلبی به درستی استفاده شود می توان آینده این منطقه را در اختیار گرفت چرا که جوانان و ملت های خاورمیانه با دنیا ارتباط مستقیم برقرار می کنند و همه آن چیزی را که در غرب در دسترس ملت هاست از دولت های خود طلب می کنند. لذا باید از این فرصت های بزرگ به خوبی استفاده و بهره برداری کرد.
این اولین بار نیست که یک مقام بلند پایه آمریکایی، بر استفاده ابزاری از اینترنت تاکید می‌کند. چند وقت پیش نیز کارشناسان آمریکایی بر این نکته تاکید کردند که دیگر نمی‌توان حکومت‌هایی نظیر ایران را از طریق خیابان‌ها تغییر داد و باید با استفاده از اینترنت نسبت به انجام آن اقدام کرد.جان کری
این در حالی است که هر ساله رئیس جمهور آمریکا در پیام های جداگانه به مردم کشورهای دارای موضع با صهیونیست‌ها، دولت های آن ها را به افزایش پهنای باند اینترنت بین الملل و مردم را به استفاده از شبکه های اجتماعی آمریکایی – صهیونیستی دعوت می کند. تمام این سخنان در قالب حقوق بشر و استفاده آزاد از اطلاعات بیان می شود.
ایرانیان نیز هرساله از این شیرین کاری آمریکایی ها در عید نوروز بهره مند می شوند. اوباما سال گذشته در پیام نوروزی خود از دولت ایران خواست سرعت اینترنت بین الملل را افزایش دهد و راه های دسترسی جوانان ایران را به شبکه های اجتماعی تسهیل نماید.
دولت یازدهم نیز در اقدامی عجیب در حالی که وظیفه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را داشت، اقدام به افزایش پهنای باند اینترنت بین الملل و تحمیل هزینه های سنگین به مردم نمود.
این اقدام دولت در حالی انجام شد که کارشناسان معتقدند در صورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مانند بسیاری از کشور های توسعه یافته، علاوه بر افزایش چند ده برابری سرعت دسترسی به فضای مجازی توسط مردم، امنیت، پایداری و سلامت اطلاعات به شدت افزایش و هزینه تمام شده مردم به شدت کاهش می یابد.